Herregud vilken dag!:)

Vilken dag vi haft! Och vilken handboll tjejerna har spelat, sjukt roligt! Matcherna från igår verkade aldrig ha ägt rum och tjejerna gick in med en helt ny och otrolig inställning, vilken kämpaglöd. Idag var det inget snack om saken, vi visade vad vi kan.

Musiken skruvades upp när det var dags för uppvärmning och jag förstod ingenting när tjejerna inte gillade mina låtval, jag tycker att "Oops i did it again" och "Waka Waka" borde vara helt rätt låtar, men jag var tydligen pinsam, fast bara i 10 minuter tills dom kom på att det va ganska roligt att hålla i gång till musiken dom med. Eller ja, Nora och Razicka satt och tryckte mot väggen men i andra hade kul i alla fall och uppvärmningen var riktigt bra!

Bolton 2 inledde med en match mot Skånela där resultatet visade förlust men jag tror att alla tjejer gick därifrån med känslan av vinst, det gjorde i alla fall jag, inga ledsna miner utan glada utrop om hur bra dom hade varit.
En riktig laginsats!

Bolton 1 tog genast över för att spela mot HK 71, en match som kanske blev onödigt jämn men där dom hittade tillbaka till kämpaglöden och gled iväg mot slutet och avslutade riktigt bra.

Pyttipannan till lunch verkade slinka ner ganska bra och snart var det dags för matcher igen. Uppvärmningen utfördes på samma sätt som inför de första matcherna och nu hade väggtryckarna kommit på att det ju faktiskt var ganska roligt att va med och ha kul. Mycket pepp och taggning och det visade sig på planen också.

Bolton 2 skulle nu spela mot Gustavsberg och inställningen och kämpaglöden från första matchen var kvar och tjejerna körde på, resultatet blev 13-8 till oss men det jag kommer minnas är nog känslan att vi kan.

Bolton 1 spelade sen mot Skogås, en ganska lugn match sett till resultatet men det som var bra att tjejerna aldrig slutade kämpa och sno bollar, krigade hela vägen in i mål. Razicka höll inte sitt löfte om att skjuta, hävdade bestämt att en minut inte räckte till att skjuta, vi sa att det bara tar någon sekund att skjuta men hon trumfade ut oss med att hon inte fått något läge och där någonstans fick vi ge oss..:)

Efter det var det dags för middag och sen disco, Bananen skulle ju trots allt uppträda.. Som jag förstod det var det ett bra disco och tjejerna dansade loss och det ryktas om att Bananen visade rumpan, hej och hå. Men å andra sidan verkar det ju som att det är för rumpan han är känd, eller?
Efter en nattmacka i skolan var det läggdags och efter rapporter har jag förstått att tjejerna somnade ganska gott, det brukar ju vara så dag 2, dom flesta är ganska slut.. Inte så konstigt efter en dag som denna..
Imorgon är det tidig start, 05:45 är det uppstigning, sen väntar sextondelsfinal mot Kärra för Bolton 1, vaknar dom bara till och kan spela som igår ska det gå vägen. Bolton 2 spelar åttondelsfinal mot GUIF och samma gäller för dom som för Bolton 1, även fast dom får lite längre startsträcka..

Nu sussar alla gott och det är väl också dags för mig att släcka lampan för att orka imorgon.
Nu kör vi!

(Cajsa tog många bra bilder från matcherna men efter att ha suttit med det andra inlägget i en timme för att få upp bilderna så väntar jag med att lägga upp dom tills jag kommer hem till en bättre uppkoppling, tack för hjälpen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0