Träningsläger i Katrineholm



Den här bilden beskriver ganska bra hur jag och Josephine kände oss efter helgens träningsläger, jag kan tänka mig att tjejerna va slitna också.

På fredagen träffades vi på stationen och efter ett litet kommunikationsproblem så satt alla tjejer på tåget. Det där med egna biljetter kanske inte var den bästa idén vi tränare kläckt... På kvällen gick vi tränare på möte medan tjejerna hade disco på rummet, härligt! Ni var ju inte riktigt lika pigga på lördagmorgon men efter frukost var det dags för första fyspasset och vi gick iväg till löparbanorna och körde ett litet fysprogram och ni visade övninganar för F-00. Hilda kom på den roliga idén att köra 400 meters stafett, inte så uppskattat av de andra tjejerna, kanske ännu mindre uppskattat när det visade sig att Hilda fick smita från träningen för att träffa mormor, smart!

Hallträningarna var stundtals bra och stundtals mindre bra, svårt att hålla fokus jämt ibland.. Vi upptäckte i alla fall att vi har lite att jobba på den här säsongen. Inte fysiken så mycket dock, tjejerna fick springa Coopertest, 3000 meter, med väldigt bra resultat och efter att ha avslutat den årliga springtävlingen på söndagen kunde vi konstatera att 4 tjejer orkade springa 1,2 mil, 7 tjejer sprang 1 mil och 8 tjejer förbättrade sin tid på Coopertestet från lördagen. Bra jobbat!

Vi hade hoppats att lördagsträningarna skulle få tjejerna att somna snabbt på kvällen men vi glömde bort att tjejerna aldrig kan sitta stilla, de startade istället en spökrunda, som jag tror att nästan alla lag gick, vi tränare blev även nerlurade i katakomberna och tjejerna var nog lagom nöjda när jag kastade mig skrikande in i Josephine vid första spöket. Spökrundan resulterade i en lite sen läggning och tjejerna var väldigt sega att få igång på söndagen och på tåget hem så märktes det att energin nästan var slut, en lugnare tågresa har jag nog inte vart med om mer er och Josephine lyckades till och med sova i en kvart, det händer inte ofta.
Bra jobbat i helgen tjejer!

Ikväll är det träning igen, ska bli kul att se om ni har återhämtat er, vi ses i lilla eriksdal:)

Ja just det, en del av er åt ju lite mycket i helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0